مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-19اقتصادي

صادرات نفت رکورد شکست؛ چرا و چگونه؟


اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش صادرات نفت از ایجاد بازارهای سنتی گرفته تاجذب مشتریان جدید، باعث شد با وجود تحریم ها، صادرات نفت ایران در 5 سال گذشته رکورد زند.

- به گزارش، صنعت نفت ایران چند دهه است که با انواع تحریم ها رو به رو است.

تحریم هایی که بر میزان تولید و صادرات نفت کشور اثر مستقیم داشته و تنها هر زمان که مناسبات بین المللی تا حدی با گشایش همراه بوده، ایران توانسته صادرات نفتی بیش از 2 میلیون بشکه در روز داشته باشد.

در آخرین مورد نیز که آمریکا به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و تحریم های جدید علیه نفت ایران اعمال کرد، صادرات نفت کشور به شدت پایین آمد.

موضوعی که باعث شد تا در دولت قبل درآمدهای نفتی ایران در یک سال به گفته همان دولتمردان کمتر از 10 میلیارد دلار در یک سال باشد.

این در شرایطی بود که همواره تلاش شد تا با رفع موانع تحریم از طریق مذاکره، راهی برای صادرات نفت باز شود اما در عمل صادرات نفت به فروش غیر رسمی محدود شد و حتی رسانه های غربی، نفتکش هایی که نفت ایران را به خریداران می رساندند، شبح دریا خواندند.

اگرچه در دولت گذشته تلاش می شد تا برجام دوباره احیا شود، اما استفاده از سایر فرصت ها برای افزایش صادرات نفت بدون وجود برجام تقریباً فراموش شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات نفت رکورد شکست؛ چرا و چگونه؟

صادرات نفت رکورد شکست؛ چرا و چگونه؟