مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-20فرهنگي

«بی نام پدر» از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای وام می گیرد


کتاب «بی نام پدر» از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای ایران و از حادثه کردستان و مهاباد به عنوان بخشی اثرگذار و مهم در تاریخ معاصر وام می گیرد.

- مرضیه نفری گفت: کتاب بی نام پدر از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای ایران و از حادثه کردستان و مهاباد به عنوان بخشی اثرگذار و مهم در تاریخ معاصر وام می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیست ویکمین نشست گروه ادبی خورشید با حضور سیده فاطمه موسوی، سمیه عالمی، فاطمه نفری، مریم مطهری راد، سیده عذرا موسوی، معصومه امیرزاده و مرضیه نفری برگزار شد و رمان بی نام پدر نوشته سید میثم موسویان از انتشارات کتاب جمکران نقد و بررسی شد.

این رمان در چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد تقدیر شد.

مرضیه نفری درباره کتاب بی نام پدر گفت: این کتاب داستان تیمسار قماربازی است که برای سرکوب غائله مهاباد وارد این سرزمین می شود.

در بازی قمار، دختر کردی را از پدرش خواستگاری می کند، اما فردای همان روز مجبور می شود همسرش را رها کند و برود و این شروع داستان پدری است بی خبر از پسرش، زنی به دور از شوهرش و پسری که نمی داند پدرش کیست و نامش چیست؟.

وی افزود: بی نام پدر از تاریخ جان می گیرد.

از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای ایران و از حادثه کردستان و مهاباد به عنوان بخشی اثرگذار و مهم در تاریخ معاصر وام می گیرد و همین پیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی نام پدر» از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای وام می گیرد

«بی نام پدر» از شاهنامه به عنوان تاریخ اسطوره ای وام می گیرد