مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:402023-06-21سياسي

پهپاد «تلاش» برگرفته از ایده شهید چمران است


مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پهپاد «تلاش» از ایده شهید چمران مبنی بر داشتن پرنده بدون سرنشین گرفته شد.

- اصفهان- مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پهپاد تلاش از ایده شهید چمران مبنی بر داشتن پرنده بدون سرنشین گرفته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سردار پاسدار علی بلالی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس نیاز به جمع آوری اطلاعات از دشمن برای اجرای عملیات پس زدن نیروهای بعثی را داشتیم که شهید چمران گفت باید به یک پرنده ای مجهز شد که بتوان به خط مقدم عراق فرستاد و تصویر برداری کرد.

وی همچنین به ساخت پهپاد مهاجر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ عراق و کویت، تعداد زیادی پهپاد متجاوز از آمریکا و رژیم صهیونیستی که وارد کشورمان شده بود، جمع آوری شد و با استفاده از مهندسی معکوس، دانش فنی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

سردار بلالی با بیان اینکه ما با الگوی شهید حسن طهرانی مقدم که برای ساخت موشک قدم برداشت، در تولید پهپاد نیز به موفقیت رسیدیم، افزود: قبل از انقلاب، ارتش موشک زمین به زمین نداشت و در زمان جنگ تحمیلی در این بخش نقص داشتیم، به همین دلیل آموزش نیروی انسانی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد «تلاش» برگرفته از ایده شهید چمران است

پهپاد «تلاش» برگرفته از ایده شهید چمران است