مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-05اقتصادي

خروج 2000 هکتار از شالیزارهای میاندرود از کشت برنج


استاندار مازندران با اشاره به مشکل کم آبی شالیزارهای میاندورود گفت: دو هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان به دلیل کم آبی به زیر کشت برنج نرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمود حسینی پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی روستای تازه آباد با بیان اینکه دو هزار هکتار از اراضی شالیزاری میاندورود به دلیل کم آبی زیر کشت برنج نرفته است، اظهار داشت: در عین حال کشت جایگزین در این مزارع انجام شده است.

وی با اشاره به وجود مشکل در تأمین آب از جمله محدودیت حفر چاه اظهار داشت: تصمیمات خوبی برای رفع مشکل گرفته شده است و قرار شد بخشی از برق کشاورزی از طریق ژنراتورهای برق تأمین تا مشکلات مردم کمتر شود.

استاندار مازندران یادآور شد: قرار شد یک سد لاستیکی دیگری در دستور کار قرار گیرد و باید بودجه ای برای امنیت پایدار بهره مندی از آب در حوزه تجن پیش بینی شود.

استاندار مازندران خواستار پیگیری برای تخصیص ردیف بودجه در این زمینه شد و گفت: با تصمیماتی که گرفته شد به نظر می رسد بتوانیم برای سال آینده شرایط پایداری در حوزه کشاورزی تجربه کنیم.

حسینی پور نقش کشاورزان را در افزایش و ارتقای تولید مؤثر دانست و گفت تصمیمات که مصوب شد با قید فوریت توسط مسئولین پیگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج 2000 هکتار از شالیزارهای میاندرود از کشت برنج

خروج 2000 هکتار از شالیزارهای میاندرود از کشت برنج