مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-08اقتصادي

مروار بافی ملایر؛ دومین هنر ملایر به لحاظ حجم مبادلات اقتصادی


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در سطح این شهرستان بیش از 20 رشته هنر دستی فعال است که بعد از منبت، دومین هنر به لحاظ تعداد هنرمندان و حجم مبادلات اقتصادی هنر «مروار بافی» است که دارای مزیت های فراوانی است .

- ایسنا/همدان رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در سطح این شهرستان بیش از 20 رشته هنر دستی فعال است که بعد از منبت، دومین هنر به لحاظ تعداد هنرمندان و حجم مبادلات اقتصادی هنر مروار بافی است که دارای مزیت های فراوانی است .

ابراهیم جلیلی در همایش مروار بافی که به مناسبت آغاز هفته صنایع دستی ، جمعیت مسئولین اجرایی و هنرمندان مروار بافی شهرستان در محل سالن کنفرانس اداره کار برگزار شد، افزود: از جمله مزیت های هنر مروار بافی، کاشت بهترین مواد اولیه ، وجود بازار فروش ، کاربرد فراوان این هنر در همه زمینه های زندگی مردم ، نیاز به سرمایه کم و.

است.

وی به تشریح روند ثبت ملی روستای ملی این هنر پرداخت و بیان کرد: تلاش های بسیاری شده است تا این برند به روستای داویجان تعلق گرفت.

جلیلی ادامه داد: مروار در شهرستان ملایر سبقه طولانی دارد و مروار ملایر یکی از باکیفیت ترین مروار ها در سطح کشور است و این هنر _ صنعت با هزینه اندک امکان ایجاد اشتغال و بازدهی خوب اقتصادی را داراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروار بافی ملایر؛ دومین هنر ملایر به لحاظ حجم مبادلات اقتصادی

مروار بافی ملایر؛ دومین هنر ملایر به لحاظ حجم مبادلات اقتصادی