مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 20:352023-06-13سياسي

دحوالارض؛ روزی برای بندگی خالصانه


به قول آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات، خداوند بزرگ در چنین روزی زمین را برای سکنای فرزندان آدم و زندگی بر روی آن آماده فرمود و روزی های ما و نعمت های پروردگار در چنین روزی گسترش یافته است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، دحو الارض مطابق با بیست و پنجم ماه ذی القعده، طبق روایات روزی است که بخش هایی از کره زمین که سراسر از آب بوده، شروع به خشک شدن می کند تا کم کم به شکل یک چهارم خشکی های امروزی درآید.

روزی که اعمال و آدابی برای آن بیان شده و یکی از چندین روز پر فضیلت برای انجام اعمال عبادی است.

اما درباره روز دحوالارض چه می دانید؟ چه چیزی باعث شده این روز، متمایز باشد و ارتباط آن با امام رضا (ع) چیست؟ در آستانه فرارسیدن دحوالارض با یک کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه به گفت و گو نشستیم تا درباره این روز، اعمالش و فرصتی که برای انسان ها فراهم آورده، بپرسیم.

مکان ها و زمان هایی که احترام بیشتری دارند   حجت الاسلام والمسلمین مرتضی امین نیا در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد می گوید: همین طور که مکان ها از حیث شرافت با یکدیگر متفاوتند زمان ها نیز با یکدیگر متفاوتند.

مثلاً در بین ماه ها، ماه های حرام یعنی محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه، ماه های بسیار محترم هستند و باید احترام آن ها حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دحوالارض؛ روزی برای بندگی خالصانه

دحوالارض؛ روزی برای بندگی خالصانه