مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 23:202023-06-06اقتصادي

تولید سالانه 36 هزار تن میوه زردآلو در لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید سالانه 36 هزار تن میوه زردآلو در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عماد شاهرخی امروز سه شنبه در بازدید از باغات زردآلو شهرستان دورود، اظهار داشت: در حال حاضر لرستان با سه هزار و 300 هکتار باغات زرد آلوی مثمر سالانه 36 هزار تن میوه زردآلو با کیفیت روانه بازارهای کشور می کند که مناطق مروک و دو خواهران شهرستان دورود با هزار هکتار باغات متمرکز زردآلو یک سایت تقریباً بی نظیری در کشور هستند.

وی به سه برابری میانگین برداشت طلای ناب فصل تابستان در شهرستان دورود اشاره کرد و گفت: میانگین برداشت زردآلو در کشور حدود 4.

5 الی 5 تن در هکتار است که این میزان در لرستان بیش از 10 تن در هکتار و میانگین برداشت در مناطق مروک و دو خواهران شهرستان دورود سه برابر میانگین تولید در کشور یعنی 15 تن در هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اصلاح و توسعه باغات در اراضی شیب دار با میزان پراکنش 250 میلی متر بارندگی در سال است، خوشبختانه سال گذشته با اختصاص 500 هکتار از این اراضی به توسعه باغات، لرستان مقام نخست کشور از این حیث را به دست آورد که نیمی از این رقم یعنی میزان 250 هکتار از اراضی شیب داری که مستعد توسعه باغات زردآلو در مناطق مروک و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 36 هزار تن میوه زردآلو در لرستان

تولید سالانه 36 هزار تن میوه زردآلو در لرستان