مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-11سياسي

کاشان به عنوان «شهر نساجی سنتی» ثبت جهانی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گواهینامه ثبت شده و رسمی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی در مدت زمان مقتضی تا پایان نیمه اول سال جاری صادر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حاشیه بازدید و ارزیابی کاشان برای ثبت شهر جهانی نساجی سنتی با حضور سعد القدومی رییس شورای جهانی صنایع دستی در منطقه غرب آسیا گفت: این ارزیابی با حضور سعد القدومی می تواند تسریع کننده اهداف میراث در بحث نساجی شود باوجوداینکه شهر کاشان به لحاظ دارا بودن هنرهای سنتی باعث افتخار است.

وی جایگاه هنر صنعت ارزشمند نساجی کاشان را زندگی و اقتصاد این منطقه مهم دانست و با تقدیر از تلاش های معاونت صنایع دستی و حضور سعد القدومی در کاشان اظهار کرد: گواهینامه ثبت شده و رسمی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی در مدت زمان مقتضی تا پایان نیمه اول سال جاری صادر شود.

ایزدی عنوان کرد: صدور این گواهینامه ها بر پایه فرهنگ و یک قدمت ارزشمند تاریخی است که این فرهنگ و قدمت را برای نسل های آینده ماندگار به یادگار می گذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه ایران با دارا بودن صنایع دستی مختلف و بیش از یک سوم رشته های زنده دنیا تصریح کرد: گس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشان به عنوان «شهر نساجی سنتی» ثبت جهانی می شود

کاشان به عنوان «شهر نساجی سنتی» ثبت جهانی می شود