مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 17:452023-06-20اقتصادي

قدم هایی که دولت برای مستأجران برداشت


بازار اجاره بها از مدت ها پیش برای تابستان 1402 دورنمایی داغ و کمرشکن برای اجاره نشین ها داشت، اما ریزش های اخیر در بازارهای مختلف و اقدامات گوناگون دولت باعث شد تا مستأجرها مجالی برای نفس کشیدن پیدا کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: بازار دوقلوی خرید و فروش مسکن و اجاره بها و سیر تحولات آن، این روزها بیش از همیشه مورد توجه مردم و تحلیلگران است؛ بازاری که دولت سیزدهم وعده داد آن را به سامان خواهد رساند و بسیاری مترصند تا شاهد ساخت وسازهای چند میلیونی برای پاسخ به نیاز شدید متقاضیان باشند.

واقعیت انکارناپذیر این است که اقتصاد ایران از متغیرهای خارجی از جمله نرخ ارز تاثیر می پذیرد و تا زمانی که سیاست و هدف دلارزدایی محقق شود، بازارها با افت وخیز ارز، نوسان خواهند داشت.

بازار مسکن هم هر چند آثار نوسانات دلار را کمی با فاصله نسبت به سایر بازارها می پذیرد اما این بازار سنتی هم متناسب با نرخ دلار حرکت می کند بنابراین، هم بازار خرید و فروش مسکن و هم بازار اجاره متاثر از اقتصاد کلان کشور هستند.

از آنجایی که مسکن کالای بادوام سرمایه ای محسوب می شود، همواره محل امنی برای سیل نقدینگی ها بوده و در سال های گذشته به ویژه از سال 96 به بعد با افت ارزش ریال، مسکن به سنگر ضد تورمی سرمایه مردم تبدیل شد و در شرایط افزایش تقاضا و کمب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدم هایی که دولت برای مستأجران برداشت

قدم هایی که دولت برای مستأجران برداشت