مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-05سياسي

موضع گیری جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی


رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که پیشرفت هایی حاصل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان 35 کشور عضو این شورا در وین آغاز به کار کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که روند اجرای بیانیه مشترک با ایران در زمینه حل وفصل مسائل پادمانی آغاز شده و در این زمینه پیشرفت هایی حاصل شده است.

وی افزود: آژانس در اوایل ماه مه میلادی دوربین های نظارتی را در تاسیساتی که تجهیزات سانتریفیوژها تولید می شوند نصب کرد.

علاوه بر این، آژانس به منظور نظارت بر سطح غنی سازی اورانیوم تولید شده توسط ایران در تاسیسات اعلام شده، برای اولین بار یک دستگاه نظارت بر غنی سازی را در کارخانه فردو و همچنین در کارخانه آزمایشی غنی سازی سوخت نطنز نصب کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات به ما کمک می کند تا با سرعت بیشتری هر گونه تغییر در سطوح غنی سازی در این تاسیسات را شناسایی کنیم.

ادعا کرد که پیشرفت های بعمل آمده به اندازه ای نبوده که وی امیدوار بوده است و آنچه اکنون باید اتفاق بیفتد، یک فرآیند پایدار و بدون وقفه است که منجر به تحقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع گیری جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی

موضع گیری جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی