مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-18اقتصادي

سنگینی بار زمین های رها شده بر شانه شهر جهانی


شهر جهانی یزد از دیرباز به ساخت و سازهای ویلایی شهرت دارد و ساخت وساز آپارتمانی چند سالی است که به دلیل افزایش تقاضا برای مسکن در این شهر دارای معماری اصیل ایرانی، - آغاز شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: ساخت و سازهای ویلایی در گذشته شهر را در عرض گسترانده و هزینه های خدمات رسانی را چند برابر کرده، از اینرو گسترش طولی یعنی ساخت و ساز آپارتمان در یزد رونق یافت.

اما بخشی از افزایش تقاضا برای ساخت و سازهای آپارتمانی برای جلوگیری از گسترش عرضی شهر اتفاق افتاد، مشکلی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به زمین های رها شده در گوشه و کنار شهر، حتی در بهترین نقاط شهر است.

زمین هایی که یا زباله دانی می شوند، یا محل تجمع سگ های ولگرد یا بروز سایر مشکلات اجتماعی.

همسایگان همیشه ناراضی، انتشار آلودگی در محیط زندگی و هزاران معضل دیگر سبب شده که مردم دل خوشی از صاحبان این زمین ها نداشته باشند.

بخشی از این زمین ها شخصی است که دولت برای ترعیب مالکان به ساخت و ساز و بهبود سیما و منظر شهری، نسبت به نصب دیوارهای پیش ساخته اقدام کرده و به مالکان هم هشدار داده که برای تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

دستگاه های دولتی از پس هزینه های عمرانی زمین های رها شده بر نمی آیند برخی از این زمین ها هم دولتی هستند که دستگاه های دولتی از پس هزینه های عمرانی آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگینی بار زمین های رها شده بر شانه شهر جهانی

سنگینی بار زمین های رها شده بر شانه شهر جهانی