مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-17اقتصادي

فشار بر مراتع و چرای بیشتر در اثر گرانی نهاده های دامی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص حفاظت از مراتع گفت: گران شدن نهاده دامی موجب فشار بر مراتع برای تعلیف دام شده است.

- فشار بر مراتع و چرای بیشتر در اثر "گرانی نهاده های دامی" ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص حفاظت از مراتع گفت: گران شدن نهاده دامی موجب فشار بر مراتع برای تعلیف دام شده است.

جعفر مرادی حقیقی 27 خردادماه همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان زایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 525 سامانه عرفی با یک میلیون واحد دامی برای عرصه های مرتعی در استان سمنان در نظر گرفته شده است که اکنون حضور یک میلیون و 700 تا 800 راس دام در مراتع استان تخمین زده می شود.

وی بیان کرد: خرید تضمینی دام اقدامی ارزشمند در تعادل بخشی به حضور دام در مراتع بود و اکنون طرح خرید و فروش تضمینی دام و نوسانات بازار موجب ایجاد مشکل شده است.

مرادی حقیقی افزود: زمانی که بازار خرید و فروش دام در تعادل باشد، دامدار در هر دوره زایش و زمان ییلاق و قشلاق تعدادی از دام های خود را می فروشد و دام اضافه وارد عرصه های مرتعی نمی شود.

مرادی حقیقی ادامه داد: 80 درصد بهره برداران در رعایت قوانین و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با تعداد دام مجاز قیدشده در پروانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار بر مراتع و چرای بیشتر در اثر گرانی نهاده های دامی

فشار بر مراتع و چرای بیشتر در اثر گرانی نهاده های دامی