مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-05سياسي

چرا اجرای طرح آمایش آموزش عالی ضروری است؟


عضو اسبق شورایعالی انقلاب فرهنگی چرایی ضرورت اجرای طرح آمایش آموزش عالی را تحلیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آمایش آموزش عالی موضوعی است که چندین بار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، آخرین بار هم ماه رمضان امسال در دیدار دانشجویان با ایشان به این موضوع اشاره فرمودند و از وزیر علوم خواستند که مسأله آمایش آموزش عالی را پیگیری کند.

البته طرح آمایش آموزش عالی چند سالی است که از طرف وزارت علوم مطرح شده است، این طرح مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را دارد اما هنوز آنطور که باید اجرایی نشده است.

با نگاهی آماری به وضعیت دانشگاه ها و رشد بی رویه آنها به ویژه از سال 80 به بعد می توان درک کرد کرد که چرا مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر روی آمایش صحیح آموزش عالی دارند، سند آمایش آموزش عالی به عنوان چراغ راه آموزش عالی به خصوص برای نظم دهی به فعالیت های دانشگاه های کشور مصوب شده است اما این سند هم هنوز صد در صد کاری از پیش نبرده است.

در این زمینه با حمیدرضا طیبی رییس اسبق جهاد دانشگاهی که در زمان تصویب سند آمایش آموزش عالی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی هم بود، گفت وگو کردیم.

* آمایش باید در تمام زمینه ها در کشور صورت گیرد فارس: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر روی آمایش آموزش عالی و خواسته ایشان از وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اجرای طرح آمایش آموزش عالی ضروری است؟

چرا اجرای طرح آمایش آموزش عالی ضروری است؟