مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 01:102023-06-04اقتصادي

بافت منحصر به فردترین فرش های دستباف در کلات


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلات از بافت منحصر به فردترین فرش های ابریشم دستباف ایران در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلات از بافت منحصر به فردترین فرش های ابریشم دستباف ایران در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا اردلان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرستان کلات طی چند سال اخیر منجر به رونق گرفتن صنعت فرش دستباف شده است، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر در بخش زاوین شهرستان کلات با پشتیبانی اداره فرش سازمان صمت فرش هایی با ابریشم طبیعی بافته می شود که نمونه آن را در کل کشور فقط درکلات و تبریز می توان یافت.

وی عنوان کرد: چون زنان منطقه زاوین ابریشم بافی را به خوبی انجام داده اند و کاری ظریف است به خوبی می توانند بافت این نوع فرش ها که در آن ابریشم طبیعی به کار می رود را انجام دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلات افزود: فرش های دستبافی که در شهرستان کلات بافته می شود بسیار نفیس است، بافت یک فرش 2 در 3 حدود سه ماه زمان می برد.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های سال های اخیر و مشکلات اقتصادی درآمد خوبی در این حوزه برای زنان شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: یک سرمایه گذار ابتدا کار خود را با 5 دارقالی و 10 نفر بافنده در شهرستان شروع کرد و تاکنون به 30 دارقالی با حدود 50 نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت منحصر به فردترین فرش های دستباف در کلات

بافت منحصر به فردترین فرش های دستباف در کلات