مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-11سياسي

معاون رییس قوه قضاییه: «مساجد قوی» می توانند پایگاه صلح و سازش شوند


معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: مساجد قوی می توانند پایگاه صلح و سازش شوند، استان قزوین هم این ظرفیت دارد، چرا که مردمانی فرهیخته و روحانیت قوی دارد و اگر از این ظرفیت ها استفاده شود دادگستری خلوت شده و در دادگاه ها این امکان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در جریان دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که پیش از ظهر امروز امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: برکاتی که در سازش و مصالحه وجود دارد، در احکام قضایی نیست و این صلح و سازش ها آثار مثبت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برای مثال برای اجرای یک حکم ممکن است دستگاه قضا چندین سال درگیر شود اما اگر طرفین مصالحه کنند به سرعت می توانند با توافق موضوع را حل کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور عنوان کرد: دو مأموریت به مرکز توسعه حل اختلاف سپرده شده است، کلمه توسعه از حیث داوری و میانجی گری است، در بخش داوری، تنها داورانی اجازه ورود دارند که تعلیم دیده و گزینش شده باشند و صلاحیت های آنان سنجیده شده باشد، سپس به آن ها پروانه فعالیت داده می شود تا حقوق مردم در این داوری ها رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون رییس قوه قضاییه: «مساجد قوی» می توانند پایگاه صلح و سازش شوند

معاون رییس قوه قضاییه: «مساجد قوی» می توانند پایگاه صلح و سازش شوند