مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-19بين الملل

کلمه رمز «بن فرحان در تهران»


در اظهارات «فیصل بن فرحان» در تهران 2 کلیدواژه وجود داشت؛ «همکاری در زمینه امنیت دریایی» و «عاری سازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی» که البته می توان این ها را در 2 کلمه «امنیت پایدار» جمع کرد.

- فارس پلاس؛ سعدالله زارعی در یادداشتی نوشت: روابط ایران و عربستان پس از 87 ماه که به طور یک جانبه از سوی ریاض قطع شده بود به یکباره و با سرعت به سمت بازگشایی رفت.

سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران پس از حدود 10 روز از بازگشایی مراکز دیپلماتیک ایران در ریاض و جده بیانگر آن است که توافقات پکن و جدول زمانی اجرای آن پیش رفته است.

در همان حال در اظهارات فیصل بن فرحان در تهران دو کلیدواژه وجود داشت؛ همکاری در زمینه امنیت دریایی و عاری سازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی که البته می توان این ها را در دو کلمه امنیت پایدار جمع کرد.

درخصوص موضوع روابط ایران و عربستان و آنچه در بیان وزیر خارجه عربستان سعودی آمد، گفتنی هایی وجود دارد:  1- روابط تهران - ریاض در چهار دهه گذشته در دو مقطع دستخوش تنش گردید؛ یک مقطع سال 1366 و پس از فاجعه کشتار زائران بیت الله الحرام و یک مقطع هم پس از وقوع جنگ میان عربستان و یمن بود که جمع این دو مقطع حدود ده سال می شود در بقیه موارد روابط دو کشور برقرار بوده و اینک ما دوباره به فصل برقراری روابط رسیده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلمه رمز «بن فرحان در تهران»

کلمه رمز «بن فرحان در تهران»