مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-11پزشكي

کدام رژیم غذایی در جلوگیری از سرطان پروستات موثر است؟


غذاهای غنی از ریزمغذی های خاص همراه با میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کرده و اثرات مخرب پرتودرمانی را به حداقل برسانند.

- ایسنا/خراسان رضوی غذاهای غنی از ریزمغذی های خاص همراه با میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ممکن است از سرطان پروستات جلوگیری کرده و اثرات مخرب پرتودرمانی را به حداقل برسانند.

به نقل از هلث، دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی نشان دادند که بیماران مبتلا به سرطان پروستات بیشتر در معرض سطوح پایین سلنیوم، لوتیین، لیکوپن، آلفاکاروتن و بتاکاروتن در خون هستند.

محققان دریافتند، مردانی که سطوح پایینی از این ریزمغذی ها را دارند دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

در مقابل، سطوح بالای آهن، گوگرد و کلسیم در خون این خطر را دو برابر می کند که نتیجه رژیم غذایی غربی است که کمبود غذاهای گیاهی و سرشار از گوشت دارد.

نزدیک به 50 درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات تحت پرتودرمانی قرار می گیرند، افزایش آسیب دی ان ای با کمبود سلنیوم و لیکوپن مرتبط است.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز و میوه های رنگارنگ حاوی کاروتنوییدها (لوتیین، زآگزانتین، لیکوپن، آلفاکاروتن و بتاکاروتن) فواید بسیاری برای سلامتی مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام رژیم غذایی در جلوگیری از سرطان پروستات موثر است؟

کدام رژیم غذایی در جلوگیری از سرطان پروستات موثر است؟