مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-11پزشكي

طرح غربالگری بینایی کودکان در 32 پایگاه استان سمنان اجرا می شود


مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان در 32 پایگاه استان اجرا می شود، گفت: هدف از انجام این طرح پیشگیری از کم بینایی و نابینایی است.

- محمود منطقی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال در 32 پایگاه استان سمنان انجام می شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه همواره پیشگیری مهم تر از درمان است لذا این انجام طرح نیز به منزله جلوگیری بروز معلولیت ها در دستور کار قرار گرفت است.

وی ضمن بیان اینکه طرح غربالگری کودکان از سال 74 تاکنون به صورت همه ساله همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز به اجرا در آمده است، افزود: سال گذشته در این طرح 22 هزار و 750 کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه از این تعداد 55 کودک با اختلال بینایی به پزشک معرفی شدند، ابراز داشت: این طرح غربالگری بینایی از جمله برنامه های موفق در حوزه پیشگیری به شمار می رود که با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام کمک هزینه جراحی سه کودک پرداخت و از معلولیت ها جلوگیری شد.

منطقی ضمن بیان اینکه نحوه بینایی سنجی در طرح غربالگری چارت E است، تصریح کرد: برای کودکان خاص که امکان استفاده از این چارت را ندارند دستگاه های پلاس اپتیک به کار گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح غربالگری بینایی کودکان در 32 پایگاه استان سمنان اجرا می شود

طرح غربالگری بینایی کودکان در 32 پایگاه استان سمنان اجرا می شود