مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 22:352023-06-08اقتصادي

انجام عملیات مرمت در آثار تاریخی ایلام


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و دستی ایلام گفت: یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای مرمت آتشکده موشکان واقع در چرداول و شهر تاریخی سرابکلان در سیروان تخصیص یافته است.

- فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: عملیات مرمت و حفاظت از آتشکده موشکان واقع در چرداول و شهر تاریخی سراب کلان در سیروان با یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از محل منابع استانی به زودی آغاز می شود.

  وی با بیان اینکه برای آتشکده موشکان 900 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: عملیات مرمت و استحکام بخشی بنای تاریخی موشکان پس از تصویب شورای فنی این اداره کل انجام می پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: آتشکده چهار طاقی موشکان مربوط به دوره ساسانیان در تاریخ 17 اسفند ماه سال 1381 با شماره 7985 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی در مورد شهر تاریخی سراب کلان هم اظهار کرد: مبلغ 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای امور حفاظتی، مرمتی و ساماندهی شهر تاریخی سرابکلان اختصاص یافت.

شریفی یادآور شد: شهر تاریخی سرابکلان نیز مربوط به دوره ساسانیان بوده که این اثر در سال 1380 با شماره 4165 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عملیات مرمت در آثار تاریخی ایلام

انجام عملیات مرمت در آثار تاریخی ایلام