مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 15:212023-06-11سياسي

معاون قوه قضاییه: تنها داوران قضایی تعلیم دیده و پروانه دار اجازه فعالیت دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در جریان دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که پیش از ظهر امروز امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: برکاتی که در سازش و مصالحه وجود دارد، در احکام قضایی نیست و این صلح و سازش ها آثار مثبت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برای مثال برای اجرای یک حکم ممکن است دستگاه قضا چندین سال درگیر شود اما اگر طرفین مصالحه کنند به سرعت می توانند با توافق موضوع را حل کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور عنوان کرد: دو مأموریت به مرکز توسعه حل اختلاف سپرده شده است، کلمه توسعه از حیث داوری و میانجی گری است، در بخش داوری، تنها داورانی اجازه ورود دارند که تعلیم دیده و گزینش شده باشند و صلاحیت های آنان سنجیده شده باشد، سپس به آن ها پروانه فعالیت داده می شود تا حقوق مردم در این داوری ها رعایت شود.

وی بیان کرد: در داوری های سنتی گذشته، گاهی افراد کم اطلاع یا دارای انگیزه های نامناسب به داوری می پرداختند و مسیر را منحرف می کردند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می شد، اکنون داوری ها ساماندهی، مدیریت و نظارت می شود و به داوران آموزش داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: بخش میانجی گری هم مربوط به امور کیفری می شود، مردم باید به افرادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون قوه قضاییه: تنها داوران قضایی تعلیم دیده و پروانه دار اجازه فعالیت دارند

معاون قوه قضاییه: تنها داوران قضایی تعلیم دیده و پروانه دار اجازه فعالیت دارند