مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 10:152023-06-16بين الملل

وقتی سیر داغ آش آلمانی ها با معاینه جانبازان شیمیایی بیشتر می شد!


بعدها می شنیدیم، که آلمانی ها بمب های شیمیایی را در اختیار عراقی ها قرار می دادند، از طرف دیگر مصدومان را برای مداوا می پذیرفتند، - خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری پرکوهیروزهای دفاع مقدس گنجینه ای پر از خاطرات است که در خود درس ها و عبرت های فراوانی برای ما دارد که بازخوانی آن نه تنها دست دشمنان را رو می کند بلکه تجربه آن روزها مسیر درست را به ما نشان می دهد.

روایت های انقلابی آن روزهای جنگ از جمله کشوری که خود عامل بسیاری از جنایات ضدبشری است، کشور دیگری را به بهانه نقض حقوق بشر شایسته تحریم می داند مایه شگفتی است؛ ادعای نقض حقوق بشر از سوی کشور آلمان موجب شد به سراغ خاطرات جانباز آزاده جعفر مزیدها برویم، آزاده ای که حرف های شنیدنی برای ما دارد.

روزهای پرتب و تاب جنگ روایت یک امدادگر جعفر مزیدها امدادگر رزمی گروهان دو از گردان یا رسول لشکر 25 کربلای مازندران است که در این باره می گوید: در تاریخ 8 و 12 اسفند سال 64 در منطقه فاو مورد شیمیایی واقع شدم و باتوجه به اینکه امدادگر بودم مجروحان شیمیایی را به لب خط منتقل می کردم و مجددا به گردان برمی گشتم.

گردان ما وارد منطقه عملیاتی شد و پشت خط مقدم مستقر شد برای اینکه خط را تحویل بگیرد، در این ایام عراق مدام آنجا را بمباران می کردند، توپولوف ها بمب می ریختند آن هم از نوع بمب شیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی سیر داغ آش آلمانی ها با معاینه جانبازان شیمیایی بیشتر می شد!

وقتی سیر داغ آش آلمانی ها با معاینه جانبازان شیمیایی بیشتر می شد!