مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 19:252023-06-07سياسي

حجاب مقوله ای اجتماعی است نه فردی


یک فعال اجتماعی در یادداشتی در رابطه با حجاب به مثابه امر اجتماعی نوشت: نکته مهمی که مخالفان حجاب به اشتباه از آن غفلت دارند، تلقی اجتماعی از مقوله حجاب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، سارا ایمانی، پژوهشگر حوزه قانون گذاری در یادداشتی در رابطه با حجاب به مثابه امر اجتماعی نوشت: یکی از جنبه های مهم استدلال مخالفان حجاب اجباری، فقدان شواهد تاریخی از برخورد معصوم(ع) در زمان حکومت صدر اسلام با پدیده بدحجابی یا بی حجابی است.

برخی از مخالفان حجاب اجباری که به نظر بنده اطلاعات تاریخی درستی هم در اختیار ندارند و دانش تاریخی خود را به جای رجوع به منابع معتبر، صرفا از گوگل (آن هم با سرچ این عبارت: آیا پیامبر با بدحجابان برخورد می کرد؟!) به دست می آورند! اینگونه استدلال می کنند که چون شواهد تاریخی دال بر برخورد معصومین(ع) با مقوله بدحجابی وجود ندارد، لذا الزام حجاب در حال حاضر نیز منتفی است.

اگرچه این استدلال مخالفان از اساس باطل است و برای استخراج یک حکم نباید معطل ادلّه و شواهد تاریخی بمانیم و با استفاده از منابع معتبر دیگر می توان حکم وجوب و ضرورت حجاب را از دین استخراج نمود، اما رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی خود این تلقی ناقص از تاریخ حکومت صدراسلام را به چالش کشیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب مقوله ای اجتماعی است نه فردی

حجاب مقوله ای اجتماعی است نه فردی