مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 15:562023-06-21اجتماعي

محلول زیستی ضد آفت سفیدک تاغ در 10 هکتار استان سمنان آزمایش شد


سمنان_مدیرکل حفاظت منابع طبیعی کشور از تولید محلول زیستی از بین برنده آفت سفیدک تاغ در استان سمنان خبر داد و گفت: محلول پاشی در 10 هکتار تاغ زارهای استان آزمایش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا قنبری بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از تاغ زارهای جنوب سمنان ضمن بیان اینکه چهار هزار هکتار تاغ زارهای استان سمنان درگیر افت سفیدک شده است، ابراز داشت: با توجه به نقش و اهمیت تاغ ها در جلوگیری از بیابان زایی و پیشروی بیابان می طلبید تا برای حفاظت از این گونه ارزشمند اقدامات لازم نیز صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه 190 هزار هکتار وسعت تاغ زارهای استان سمنان است، افزود: این تاغ ها می توانند در پیشگیری از فرسایش بادی و بروز خسارت به زیرساخت ها ناشی از طوفان شن و خالی شدن سکنه روستاهای حاشیه تاغ ها اثر گذار باشند لذا چنین وسعتی نیازمند مراقبت و نگهداری است.

مدیرکل حفاظت منابع طبیعی کشور بابیان اینکه برای از بین بردن آفت سفیدک تاغ نمی توان از مبارزه شیمیایی استفاده کرد، ابراز داشت: استفاده از سموم شیمیایی باعث از بین رفتن حیات وحش موجود در این مناطق می شود لذا راهکار دیگری غیر از این باید سریعاً تدبیر می شد.

قنبری ضمن بیان اینکه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان این موضوع به دست محققان سپرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول زیستی ضد آفت سفیدک تاغ در 10 هکتار استان سمنان آزمایش شد

محلول زیستی ضد آفت سفیدک تاغ در 10 هکتار استان سمنان آزمایش شد