مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 15:372023-05-28بين الملل

احتمال خروج ایتالیا از اَبَرپروژه چین قوت گرفت


با تشدید گمانه زنی درباره احتمال خروج ایتالیا از اَبَرپروژه «کمربند و جاده» چین، جورجیا ملونی نخست وزیر این کشور باز هم درباره مشارکت یا عدم مشارکت کشورش در این باره حرف زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اظهارات روز یکشنبه نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه Messaggero ( به معنی پیام رسان)، احتمال خروج این کشور از اَبَر پروژه زیرساختی کمربند و جاده را بیشتر کرد.

در شرایطی که طی هفته های اخیر گمانه زنی هایی درباره احتمال خروج ایتالیا از مشارکت در پروژه زیرساختی کمربند و جاده چین شده است، نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه اعلام کرد که بدون مشارکت در این طرح هم می توان روابط خوبی با چین داشت.

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه Messaggero که روز یکشنبه (امروز) منتشر شد، در این خصوص حرف زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز ، ایتالیا تنها کشور بزرگ در جهان غرب است که به طرح کمربند و جاده چین پیوسته است؛ طرحی که بازسازی جاده ابریشم برای مرتبط کردن چین به آسیا، اروپا و فراتر از آن در یک طرح زیرساختی بزرگ را در نظر دارد.

نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که هنوز خیلی زود است درباره نتیجه تصمیم دولت در خصوص ادامه حضور یا پایان حضور در توافق امضا شده در سال 2019 با چین صحبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال خروج ایتالیا از اَبَرپروژه چین قوت گرفت

احتمال خروج ایتالیا از اَبَرپروژه چین قوت گرفت