مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-06بين الملل

مصائب ویزای شنگن از ایران تا ترکیه


چندی پیش نیز برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، پس از رفع محدودیت های مسافرتی کرونا، از کاهش سهمیه ویزای شنگن و طولانی تر شدن صف انتظار و رسیدگی به درخواست های این نوع ویزا خبر دادند.

- داده های منتشر شده از ویزای شنگن همچنین نشان می دهد ترکیه، روسیه، هند، مراکش و الجزیره، از جمله کشورهایی بوده اند که بالاترین میزان رد درخواست ویزای شنگن را در سال 2022 داشتند.

ترکیه مدعی شد 50 درصد درخواست ویزای شنگن شهروندان این کشور ریجکت می شود و سهمیه این ویزا برای ترکیه ای ها در مقایسه با گذشته به یک پنجم رسیده است.

اتحادیه اروپا در حالی این ادعا را رد کرد، که در ایران نیز مجریان تورهای خارجی می گویند، تعداد نوبت های ویزای شنگن در ایران هم محدود شده، به طوری که برای مردم عادی گرفتن وقت ویزای شنگن از برخی سفارتخانه ها بسیار سخت شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پاییز سال گذشته در ایران، درحالی که برخی از سفارتخانه های کشورهای اروپایی فعالیت خود را برای مدتی به پردازش درخواست ویزاهای تحصیلی و تجاری محدود کردند، مجریان تورهای خارجی از کاهش تعداد نوبت های ویزای شنگن و طولانی شدن روند رسیدگی به درخواست های شهروندان ایرانی از سوی برخی سفارتخانه های اتحادیه اروپا خبر دادند، که با واکنش وزارت خارجه ایران نیز مواجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصائب ویزای شنگن از ایران تا ترکیه

مصائب ویزای شنگن از ایران تا ترکیه