مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:272023-05-29اقتصادي

حل مشکلات منوط به گسترش تنظیم سندرسمی در کشور است


رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: باید یک بار برای همیشه در خصوص اسناد عادی و سند رسمی تعیین تکلیف شود، بر اساس قوانین و شرع اسناد رسمی بر اسناد عادی ارجعیت دارد و مزیت های اسناد رسمی در مقایسه با اسناد عادی قابل مقایسه نیست.

- علی خندانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت گو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: اسناد عادی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده که در نامه اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور نیز به مشکلات ناشی از اسناد عادی در خصوص مباحث مالیاتی و تثبیت مالکیت اشخاص، کلاهبرداری، فروش مال غیر، فروش مال به چند نفر و.

از جمله مشکلاتی است که منشا آن اسناد عادی است، اشاره شده است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اگر یک ملک سند رسمی داشته باشد و در سازمان ثبت ( اداره ثبت منطقه مربوطه) ثبت شده باشد و انتقالات در آنجا منعکس شود، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود که یک سند به صورت معارض صادر شود و یا یک ملک به چند نفر فروخته شود.

  خندانی بیان کرد: طرح الزام به تنظیم سند رسمی گفت: چندین سال است که در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و در نهایت در مجمع مصلحت نظام این طرح در حال بررسی است، اگر هر چه زودتر این طرح (اسناد عادی و اسناد رسمی) تعیین تکلیف شوند و دیگر شاهد اسناد عادی در کشور نب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات منوط به گسترش تنظیم سندرسمی در کشور است

حل مشکلات منوط به گسترش تنظیم سندرسمی در کشور است