مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 13:302023-06-07سياسي

حضور مکتب تشیع در عرصه های بین المللی راهبردی و موثر است


رییس اداره امور بین الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: حضور مکتب تشیع در عرصه های بین المللی به دلیل بهره مندی از معارف غنی و منابع ارزشمند علمی راهبردی و موثر است.

- اصفهان - رییس اداره امور بین الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: حضور مکتب تشیع در عرصه های بین المللی به دلیل بهره مندی از معارف غنی و منابع ارزشمند علمی راهبردی و موثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید هادی ساجدی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین گردهمایی طلاب زبان دان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سال جاری که به میزبانی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) برگزار شد با اشاره به مباحث مربوط به جامعه شناسی توسعه در جهان و فرایندهای پیرامون آن اظهار داشت: در مسیر توسعه جهانی، چهار دوران سپری شده است.

دوره ی اول توسعه در حوزه نوسازی و مدرنیته بود و تحت نفوذ اندیشه های پارسونز شروع شد.

وی افزود: در این دوران کشورهای استعمارگر با مدیریت آمریکا اقدام به نفوذ در فرهنگ و اندیشه های کشورهای ضعیف و مستعمره کردند تا افکار و عقاید این کشورها را با اندیشه های خود متناسب کنند.

اوج این جریان در سال های 1950 تا 1960 رواج یافت که مصادف با سلطنت پهلوی در کشور ما بود و در همین راستا پروژه هایی در ایران نیز انجام می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور مکتب تشیع در عرصه های بین المللی راهبردی و موثر است

حضور مکتب تشیع در عرصه های بین المللی راهبردی و موثر است