مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-13اقتصادي

ثبت ارقام جدید بادام در کشور توسط باغدار نمونه


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: بهرام ضیغمی، باغدار و نهالکار نمونه استانی موفق به ثبت ارقام جدید بادام آریا و بردیا در سطح کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، علیرضا بصیری تصریح کرد: این پروژه از چندین سال قبل آغازشد و زیر نظر موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور ادامه یافت و در نهایت موردتایید قرارگرفت.

وی همچنین درخصوص ویژگی های بارز این دو رقم به مقاومت دربرابر زنبور مغزخوار و شپشک نخودی، خودسازگاری و بی نیاز از ارقام گرده افشان، مقاوم به تشنگی، تک مغزبودن، تولید و بازارپسندی بالا اشاره کرد.

مصاحبه کوتاهی با این باغدار نمونه نی ریزی انجام شده است که درادامه می خوانیم: بهرام ضیغمی هستم؛ باغدار و نهالکار بخش پشتکوه روستای حسن آباد شهرستان نی ریز فارس.

بالغ بر 35 سال است که به امرکشاورزی و باغداری مشغولم و بیش از 18 سال است که به صورت حرفه ای در عرصه نهال کاری فعالیت دارم.

  حدود یکصد هکتار زمین در اختیار دارم که حداقل سی هکتار زیر کشت بادام، ده هکتار زیر کشت نهال و حدود ده هکتار زیر کشت درختان به، زردالو و غیره است.

در خصوص ثبت ارقام بادام به نام های آریا و بردیا باید عرض کنم که تاریخچه رقم آریا به این صورت بود که یک تک درخت در باغ بادام قدیمی پدرم واقع در حسن اباد وجود داشت و هر سال محصول قابل توجهی تولید می کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ارقام جدید بادام در کشور توسط باغدار نمونه

ثبت ارقام جدید بادام در کشور توسط باغدار نمونه