مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-12سياسي

قوانین حمایتی از کودکان کار اجرا نمی شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن موسوی چلک به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان افزود: پس از نامگذاری روز جهانی مبارزه با کار کودکان، - حسن موسوی چلک گفت: درباره منع کار کودک و یا حمایت از کودکان در معرض خطر و آسیب سازوکار قانونی و اجرایی مشخص و مصوب در کشور وجود دارد، اما اغلب در اجرای قوانین موانع جدی ایجاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسن موسوی چلک به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان افزود: پس از نامگذاری روز جهانی مبارزه با کار کودکان، چند سالی است که همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان (12 ژوئن مصادف با 22خرداد) سازمان بین المللی کار بر اساس شعار اعلام شده هر سال در راستای تقویت جنبش جهانی بر ضد کار کودکان، برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

او افزود: آمار ها در سطح جهانی نشان می دهند که 160 میلیون کودک کار در سراسر جهان وجود دارد اگرچه نسبت به قبل شاید تا حدودی آمار ها کاهشی است، اما هنوز بالاست.

البته به نظر می رسد پس از کرونا و بروز پیامد های آن (تعطیلی کارخانه ها و رشد نرخ بیکاری)، پیش بینی می شود که روند آمار کودکان کار در جهان افزایشی شود.

موسوی چلک با اشاره به مسئله کار کودک در کشور گفت: ما در کشور با وجود موادی از قانون کار درباره منع بکارگیری کودکان، متأسفانه شاهد حضور کودکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین حمایتی از کودکان کار اجرا نمی شوند

قوانین حمایتی از کودکان کار اجرا نمی شوند