مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 19:202023-06-07سياسي

حجاب قانونی یا حجاب اجباری


اساسا اسلامی بودن یک نظام و حکومت، معنایی جز این نمی تواند داشته باشد که آن حکومت درصدد پیاده کردن احکام اسلام باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسین سوزنچی، یک پژوهشگر در یادداشتی در رابطه با حجاب قانونی یا حجاب اجباری نوشت: از جمله مسائلی که هر از چندگاهی بحث هایی را در جامعه ما برمی انگیزاند بحث درباره حجاب و موضع نظام در قبال آن است.

حقیقت این است که اصل مسئله، چندان دشوار نیست؛ اما طرح غلط مسئله و فضای تبلیغاتی ای که پیرامون آن پدید آمده، باعث شده ابهامات فراوانی پدید آید و به عنوان یک سوال مشکل جلوه کند.

در اینجا تلاش می شود با واضح ساختن صورت مسئله، پاسخی منطقی و موجه برای آن ارائه، و نشان داده شود که چگونه طرح غلط آن می تواند کاری کند که برخی با مقدمات کاملا صحیح، به نتیجه کاملا غلط برسند! آیا اسلام حکم خاصی در مسئله پوشش زنان دارد؟ پاسخ این مسئله بقدری آشکار است که نه تنها بین شیعه و سنی در آن اختلافی نیست، بلکه امروز حتی دشمنان اسلام هم، نوع حجاب زنان را مهمترین علامت مسلمانی زنان می دانند و به همین جهت با آن چنین مخالفت می کنند.

آیا این حکم اسلام، یک حکم شخصی برای زنان است یا یک حکم اجتماعی؟ اساسا قوانین حجاب در اسلام، ناظر به حضور زن در مقابل نامحرم است نه در حریم خصوصی خود، یعنی ناظر به حضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب قانونی یا حجاب اجباری

حجاب قانونی یا حجاب اجباری