مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 00:402023-06-01دانش

چگونه با رشد عقب افتادیم!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر عزیزی در یادداشتی نوشت: پیشرفت رتبه تولید علم ایران در دو دهه گذشته نشان گر تلاش اساتید و پژوهشگران کشور و تاثیر سیاست گذاری های وزارت علوم، - انتخاب سیاست ارتقا علمی مبتنی بر انتشار مقالات در اواخر دهه 70 هر چند در سال های اولیه منجر به جهش تولید علم کشور شد اما مقایسه نرخ سرانه تولید علم ایران با کشورهای پیشرفته بیان گر تمرکز بیش از حد کشور و جامعه علمی بر انتشار اسناد علمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر عزیزی در یادداشتی نوشت: پیشرفت رتبه تولید علم ایران در دو دهه گذشته نشان گر تلاش اساتید و پژوهشگران کشور و تاثیر سیاست گذاری های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت افزایش تولید علم ایران است.

بر اساس اطلاعات درگاه SCImago کشور از نظر تعداد اسناد و مقالات علمی نمایه شده در پایگاه اسنادی اسکوپوس از رتبه 54ام دنیا در سال 1996 به رتبه 15ام رسیده است و رتبه نخست شتاب علمی در جهان را دارد.

به عقیده کارشناسان و اذعان اساتید دانشگاه آیین نامه های ارتقا مرتبه علمی اعضای هیات علمی و آیین نامه آموزشی دوره دکتری و گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی از مهم ترین عوامل موثر بر افزایش تولید علم ایران در دو دهه اخیر بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با رشد عقب افتادیم!

چگونه با رشد عقب افتادیم!