مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 15:502023-05-29بين الملل

نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 مصر/ السیسی رقیبی دارد؟


مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال آتی میلادی برگزار شود در صدر محافل سیاسی و رسانه ای در این کشور قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال 2024 برگزار شود در صدر محافل سیاسی و رسانه ای در این کشور قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، محافل رسمی در مصر تاکید دارند که انتخابات مصر براساس قانون اساسی این کشور در موعد مقرر خود برگزار می شود.

ضیاء رشوان، هماهنگ کننده گفتگوی ملی در مصر ضمن تکذیب مساله تعویق انتخابات گفت که اقدامات مرتبط با انتخابات بر اساس متن قانون اساسی اجرا خواهد شد.

وی افزود: انتخابات زودهنگام در قانون اساسی مصر نیست.

احتمالاً امکان نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری فراهم شود و نام فرد پیروز هم در ماه مارس سال آینده میلادی اعلام شود.

الشرق الاوسط گزارش داد: براساس ماده 241 قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در مصر 6 سال پس از انتخاب عبدالفتاح السیسی در سال 2018، یعنی در سال 2024 به پایان می رسد و امکان انتخاب مجدد او برای یک دور جدید وجود دارد براساس ماده 241 قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در مصر 6 سال پس از انتخاب عبدالفتاح السیسی در سال 2018، یعنی در سال 2024 به پایان می رسد و امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 مصر/ السیسی رقیبی دارد؟

نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 مصر/ السیسی رقیبی دارد؟