مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-28اقتصادي

حکمرانی آب در لایحه برنامه هفتم توسعه


لایحه برنامه هفتم توسعه، در فصل نهم به موضوع آب و چالش های موجود در حوزه آب کشور و راهکارهای برون رفت را مورد توجه قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، لایحه برنامه هفتم توسعه، در فصل نهم یعنی مواد 125 تا 145 به موضوع آب پرداخته است، لایحه برنامه در این احکام چالش های دست به گریبان حوزه آب کشور و راهکارهای برون رفت را مورد توجه قرار داده است، از مدیریت منابع آبی اعم از شرب، کشاورزی و صنعت گرفته تا ساماندهی برداشت آب های زیرزمینی، تعیین تکلیف الگوی مصرف آب در تمامی بخش ها و.

متن این احکام به شرح زیر است: ماده 125 - به منظور افزایش بهره وری کاهش ساختار، موازی کاهش هزینه های بالاسری و تفکیک وظایف حاکمیتی و تصدی وزارت نیرو مکلف است حداکثر تا پایان سال دوم برنامه نسبت به رفع هرگونه تعارض منافع شرکتی در مدیریت منابع آب و همچنین اصلاح ساختار شرکت های زیرمجموعه خود در بخش آب اعم از ادغام با انحلال یا واگذاری بخشی از وظایف آن ها به شهرداری ها با تصویب شورایعالی اداری اقدام نماید.

ماده 126 - به منظور استقرار حکمرانی، مطلوب هماهنگی سیاست گذاری، تحقق رویکرد توسعه پایدار و مدیریت به هم پیوسته آب در سطح ملی و حوضه های آبریز هماهنگی و سیاست گذاری در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری به وظایف شورای عالی آب اضافه می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی آب در لایحه برنامه هفتم توسعه

حکمرانی آب در لایحه برنامه هفتم توسعه