مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-04بين الملل

یک بام و دو هوای آمریکایی ها در اوکراین؛ از تشدید نبرد تا احیای استارت!


مقامات آمریکایی که خود ناقض اصلی معاهدات تسلیحاتی و هسته ای در جهان هستند، مدعی اند درصورت پای بندی روسیه به معاهده کنترل تسلیحات هسته ای که تا فوریه 2026 اعتبار دارد، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- نورنیوز نوشت: رویکرد متناقض آمریکایی ها در جنگ اوکراین، حتی برخی راهبردنویسان و تحلیل گران حوزه امنیتی و سیاست خارجی این کشور را نیز سر در گم کرده است! شاید در ابتدا تصور شود این دوگانگی ناشی از قدرت پیش بُرد یک بازی پیچیده است، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است و به نظر می رسد مقامات آمریکایی قدرت تحلیل و ترسیم مختصات دقیق میدان نبرد در اوکراین را از دست داده اند.

دو مقام ارشد دولت آمریکا که متن سخنرانی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را دیده اند، به شرط افشا نشدن هویت شان تایید کرده اند که سالیوان در نشست انجمن کنترل تسلیحات، تمایل جو بایدن برای گفتگو با روسیه درباره چارچوب کنترل تسلیحات هسته ای را طرح خواهد کرد.

کاخ سفید در حالی به گفتگو با کرملین تمایل پیدا کرده که ولادیمیر پوتین به دلیل افزایش تنش ها میان مسکو و واشینگتن، اخیرا از واپسین معاهده کنترل تسلیحات اتمی (معاهده استارت) با آمریکا موقتا خارج شد.

هر چند روسیه گفته که با وجود خارج شدن از این معاهده، همچنان سقف سلاح های تولید شده هسته ای را رعایت خواهد کرد، اما سالیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و دو هوای آمریکایی ها در اوکراین؛ از تشدید نبرد تا احیای استارت!

یک بام و دو هوای آمریکایی ها در اوکراین؛ از تشدید نبرد تا احیای استارت!