مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 16:102023-06-05سياسي

طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری برداشته شد


در راستای پیشبرد ثبت جهانی منظری شهری هگمتانه تا همدان طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری برداشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، طی سال های اخیر که بحث ثبت جهانی منظر شهری هگمتانه تا همدان مطرح شده، موانعی پیش رو بود که باید تا زمان حضور ارزیابان یونسکو برطرف شود.

یکی از این موانع ارتفاع ساختمان جدید حوزه هنری است که باید دو طبقه آن برداشته شود اما حذف طبقات اضافی ساختمان تنها به خاطر میراث فرهنگی نیست و شهرداری نیز به خاطر عدم تامین پارکینگ طبقات اضافی ساختمان، دستور تخریب داده است.

در همین راستا رییس حوزه هنری استان همدان در گفت وگو با فارس اظهار کرد: ساخت ساختمان حوزه هنری از سال 95 شروع شده و پروانه ساختمان پنج طبقه است، به دلیل تصمیم اشتباهی که در گذشته گرفته شد دو طبقه اضافی ساخته می شود.

محمدمهدی سماوات ادامه داد: برای نخستین بار میراث فرهنگی برای ارتفاع ساختمان از حوزه هنری شکایت می کند که این حکم در دیوان به جهت اینکه هم اسکلت تایید شده و هم مانع دیگری وجود نداشته، دیوان عدالت اداری رای به نفع حوزه هنری می دهد.

وی تصریح کرد: پس از آن شهرداری به جهت عدم تامین پارکینگ ساختمان حوزه شکایت می کند، در کمیسون ماده 100 حکم می گیرد که این دو طبقه اضافی تخریب شود که به دیوان هم شکایت می شود و دیوان شکایت شهرداری را تایید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری برداشته شد

طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری برداشته شد