مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-19فرهنگي

داستان نقاشی که به چنگ نازی ها افتاد


وقتی کشوری برای جنگ آماده می شود چه اتفاقی برای گنجینه فرهنگی یا آثار هنری آن رخ می دهد؟ تابلو نقاشی «گلدان گل» اثر «یان فن هایسوم» که یک نقاشی هلندی طبیعت بی جان است، - وقتی کشوری برای جنگ آماده می شود چه اتفاقی برای گنجینه فرهنگی یا آثار هنری آن رخ می دهد؟ تابلو نقاشی گلدان گل اثر یان فن هایسوم که یک نقاشی هلندی طبیعت بی جان است، در طول جنگ جهانی دوم داخل یک صندوقچه چوبی بسته بندی و به حومه توسکانی فرستاده شد، اما به دست یک سرباز آلمانی افتاد و جهان تا 75 سال اثری از آن ندید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در آغاز جنگ جهانی دوم، مدیران موزه ها و گالری های ایتالیا تصمیم گرفتند که نقاشی ها و سایر گنجینه های هنری را بسته بندی کنند و به سلامت به مکان دیگری منتقل کنند.

در زمانی که ایتالیا آماده خسارات و تخریب های اجتناب ناپذیر شده بود، مقام ها چندین کامیون از آثار هنری را به ویلاهای اطراف فرستادند.

اشیایی که همچون مجسمه ها غیرقابل جابه جایی بودند، درون برج های آجری محصور شدند تا از بمب ها و حملات هوایی در امان بمانند.

زمانی که مسوولان در سال 1940 میلادی کاخ پیتی در فلورانس را تخلیه کردند، نقاشی گلدان گل اثر یان فن هایسوم یکی از آثار هنری بود که درون صندوقچه های چوبی به حومه شهر فرستاده شدند تا از آسیب در امان بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان نقاشی که به چنگ نازی ها افتاد

داستان نقاشی که به چنگ نازی ها افتاد