مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 11:002023-05-31پزشكي

سیگار چگونه باعث تغییر DNA و مرگ سلول ها می شود؟


رییس بیمارستان امید با اشاره به اینکه دود سیگار 5000 ماده شیمیایی مختلف را آزاد می کند، گفت: بر اساس تحقیقات هر 15 سیگاری که کشیده می شود، تغییر  DNA اتفاق می افتد که منجر به مرگ یک سلول در بدن و سرطانی شدن آن می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس بیمارستان امید با اشاره به اینکه دود سیگار 5000 ماده شیمیایی مختلف را آزاد می کند، گفت: بر اساس تحقیقات هر 15 سیگاری که کشیده می شود، تغییر  DNA اتفاق می افتد که منجر به مرگ یک سلول در بدن و سرطانی شدن آن می شود.

سودابه شهید ثالث در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیان و.

احتمال ابتلا به انواع سرطان را به میزان زیادی افزایش می دهد به طوری که طبق آمارهای اخیر از هر 8 سرطانی که ایجاد می شود، حداقل یکی از آن ها به دنبال ارتباط با دخانیات است و از هر 5 مرگ ناشی از سرطان، حداقل یک مورد مربوط به افرادی است که سیگار مصرف می کنند.

وی سرطان ریه را یکی از شایعترین سرطان های ناشی از مصرف دخانیات ذکر کرد و گفت: 90 درصد سرطان های ریه مربوط به مصرف دخانیات بوده و 83 درصد مرگ ومیر ناشی از سرطان ریه نیز در اثر استعمال دخانیات است.

شهید ثالث افزود: مصرف تنباکو به روش های مختلف می تواند علاوه بر سرطان ریه، منجر به بروز 16 نوع مختلف سرطان در اعضای مختلف بدن شده و از این طریق سلامت شخص و سلامت جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار چگونه باعث تغییر DNA و مرگ سلول ها می شود؟

سیگار چگونه باعث تغییر DNA و مرگ سلول ها می شود؟