مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 15:452023-06-15سياسي

کتاب «کُرد در سفرنامه ها» در یزد رونمایی شد


مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب «کُرد در سفرنامه ها» که به کوشش پژوهشگر و کتابدار کتابخانه دکتر جوادی یزد گردآوری شده، برگزار شد.

- یزد- مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب کُرد در سفرنامه ها که به کوشش پژوهشگر و کتابدار کتابخانه دکتر جوادی یزد گردآوری شده، برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین رونمایی کتاب کُرد در سفرنامه ها به کوشش و تحقیق فرامرز آقابیگی، پژوهشگر و کتابدار کتابخانه دکتر جوادی یزد و از انتشارات ایرانشناسی در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد.

گردآوری این کتاب با هدف جبران کمبود منابع تاریخی بر اساس مشاهده مستقیم مردم انجام شده و در آن تلاش شده کُردهای ایران بر مبنای سفرنامه نویسان داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گیرند تا از طریق واکاوی نوشته های سیاحان، نکات و ناگفته هایی را که از دید مورخان پنهان مانده، روشن شود.

این کتاب حاصل پژوهشی در سفرنامه های منتشرشده از صفوی تا پایان پهلوی است و با بازبینی، بررسی وطبقه بندی مطالب مرتبط با کُردهای ایران بر اساس گزارش های سیاحانی که از مناطق کردنشین بازدید و دربارهٔ کُردها ملاحظاتی داشته اند، شناختی در خصوص کُردها، برای خوانندگان و محققان فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «کُرد در سفرنامه ها» در یزد رونمایی شد

کتاب «کُرد در سفرنامه ها» در یزد رونمایی شد