مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:312023-06-10پزشكي

چکار کنیم ایران «پیر» نشود


کرمان؛ مهسا حقانیت: آیا پرداختن به جمعیت ضرورت دارد؟ برای پیشگیری از پیری جمعیت ایران چه باید کرد؟ نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به این سؤوال ها پاسخ می دهد.

کره جنوبی و ایران رکوردار سرعت پیری این استاد پزشکی اجتماعی می گوید: وقتی سرعت پیر شدن کشورها در دنیا از 20015 تا 2050 را بررسی می کنند، مشخص می شود، کره جنوبی و ایران سریع ترین سرعت پیری را دارند.

نخعی ادامه می دهد: بخشی از سرعت بالای پیرشدن جمعیت ایران به برنامه تنظیم خانواده و بخشی هم مربوط به تغییر و تبدیلات اجتماعی و نگرش های ذهنی افراد است.

وی می گوید: بعضی ها می گویند، وزارت بهداشت این کار را کرد و خودش هم بیاید مشکل جمعیت را جمع کند، اما شروع برنامه کنترل جمعیت شروع درستی بود، اما ادامه آن با این سرعت کار درستی نبود و حتی اگر وزارت بهداشت هم این برنامه را اجرا نمی کرد باز هم این پیرشدن جمعیت اتفاق می افتاد، البته قدری دیرتر.

10 درصد ایرانی های سالمند هستند این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه 10 درصد جمعیت کشور سالمند بالای 60 سال هستند، اضافه می کند: 27 سال دیگر 31 درصد سالمند در کشور داریم و هم اکنون فقط جمعیت سالمند ژاپن بالای 30 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چکار کنیم ایران «پیر» نشود

چکار کنیم ایران «پیر» نشود