مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-01اقتصادي

کشف 561 میلیون تن ذخیره معدنی در لرستان


بیش از یک چهارم منابع سنگ های تزیینی کشور در این استان وجود دارد، ضمن اینکه 561 میلیون تن میزان ذخایر کشف شده استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، بهمن جعفری ظهر امروز در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت منطقه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به همجواری لرستان با تعدادی از استان های کشور، 2 نشست قبلی را در استان های مرکزی و قم برگزار کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تبادل نظر بین مدیران، استفاده از ظرفیت های منطقه ای و ایجاد زنجیره های تولید از اهداف این گردهمایی ها است.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه این استان مستعد توسعه صنعتی است، افزود: قرار گرفتن لرستان در یک موقعیت جغرافیایی موجب شده این استان در شاهراه ترانزیتی قرار گیرد.

جعفری بیان داشت: لرستان به دلیل ذخیره سنگی بالا، تولیدکننده انواع سنگ ها و دارای خطوط کاملا اتوماتیک است، همچنین این استان در ساخت و تولید پلی اتیلن، طراحی و تولید انواع پارچه ها در نساجی های استان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه لرستان قطب سنگ و الیگودرز قطب سنگ تزیینی کشور است، افزود: کارخانه سیمان دورود در میان مصرف کنندگان از شهرت بسیار برخوردار است.

رییس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: بیش از یک چهارم منابع سنگ های تزیینی کشور در این استان وجود دارد، ضمن اینکه 561 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 561 میلیون تن ذخیره معدنی در لرستان

کشف 561 میلیون تن ذخیره معدنی در لرستان