مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-03بين الملل

واشنگتن: فعالیت های نظامی در نزدیکی چین را افزایش می دهیم


پس از آن که وزیر دفاع چین حاضر نشد در سنگاپور با وزیر دفاع آمریکا دیدار کند، این مقام نظامی آمریکایی گفته است که واشنگتن به فعالیت های نظامی نزدیک چین ادامه می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا امروز (شنبه) در سنگاپور، محلی که امتناع وزیر دفاع چین برای گفت وگو با وی تأکیدی بر شکاف ها میان پکن و واشنگتن بود، گفت که ارتش ایالات متحده آمریکا برخلاف تمایل پکن به عبور از دریاها و آسمان سراسر آسیا ادامه خواهد داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرد، اجلاس سالانه گفت وگوی شانگری- لا در سنگاپور در دو دهه فعالیت خود به محلی برای جنجال لفظی مقام های نظامی واشنگتن و پکن تبدیل شده است اما با این حال، این اجلاس همچنین محل برگزاری گفت وگوهای دوجانبه دو کشور با هدف کاهش تنش ها نیز بوده است.

امسال با این حال، ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین حاضر به ملاقات با آستین نشد.

از طرف دیگر، آستین از این تریبون برای توجیه فعالیت های تحریک آمیز ایالات متحده و متحدان این کشور در دریاها و حریم هوایی نزدیک چین استفاده کرد و خواهان تقویت اتحاد کشورهای منطقه آسیا با واشنگتن شد و متعد شد که برخلاف تمایل پکن، به حایت از تایوان ادامه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: فعالیت های نظامی در نزدیکی چین را افزایش می دهیم

واشنگتن: فعالیت های نظامی در نزدیکی چین را افزایش می دهیم