مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 08:102023-06-19بين الملل

تکرار حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی


اگرچه حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های آنلاین آمریکایی سابقه ای چند ساله دارد و سال گذشته هم این موضوع تکرار شد، بررسی ها نشان می دهد که طی چند روز گذشته بار دیگر چند اپلیکیشن ایرانی به دلیل تحریم از گوگل پلی حذف شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بحث نبرد شرکت های خارجی و فروشگاه های آنلاین آمریکایی با اپلیکیشن های ایرانی به سال 1396 بازمی گردد؛ زمانی که اپل تنها چند ماه پس از گشودن درهای فروشگاه آنلاین خود به روی اپلیکیشن های ایرانی در سپتامبر 2016، با فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهوری وقت آمریکا برای تحریم علیه ایران، برخی اپلیکیشن های ایرانی را از اپ استور حذف کرد.

موضوع حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور حل نشده بود که گوگل نیز به فاصله ی دو هفته پس از اپل و در اقدامی مشابه، نرم افزارهای ایرانی را از گوگل پلی -فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اندرویدی- با توجیه مشابه تحریم های دولت آمریکا علیه ایران حذف کرد.

در همان بازه زمانی از سوی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم اعلام شد که حذف برنامه های ایرانی از اپ استور را به صورت قانونی پیگیری می کند.

این روند ادامه داشت تا اینکه آبان سال گذشته سپر ایمنی گوگل اخطاری را برای برخی از کاربران یک پیام رسان ایرانی ارسال و آن را حذف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی

تکرار حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی