مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 15:182023-05-31پزشكي

حجاج دارای مشکلات عضلانی اسکلتی، چه کاری انجام دهند؟


دکتر محدثه آزادواری متخصص طب فیزیکی و معاون پژوهش بیمارستان سینا در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به خستگی فیزیکی حجاج به علت فعالیت زیاد و پیاده روی های طولانی مناسک حج اظهار کرد: در جریان سفر حج ممکن است مشکلات عضلانی اسکلتی برای حجاج اتفاق بیفتد لذا لازم است زائران خانه خدا به راهکارهای پیشگیری و درمان این مشکلات توجه کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین این مشکلات کرامپ عضلات ساق است، گفت: علل ایجاد آن راه رفتن زیاد و طولانی، کفش نامتناسب، تعریق زیاد و از دست دادن آب و نمک است که برای پیشگیری باید قبل از شروع سفر حداقل روزی 6 هزار قدم راه بروند.

معاون پژوهش بیمارستان سینا ادامه داد: همچنین این افراد باید ورزشهای کششی ساق را به صورت مرتب انجام دهند، در هنگام انجام اعمال حتما در فواصل پیاده روی استراحت کنند و کفش مناسب بپوشند، نوشیدن مایعات کافی و خوردن نمک به انداره کافی و حتی کمی بیشتر از آنچه که همیشه می خوردند نیز می تواند کمک کننده باشد.

آزادواری تاکید کرد: حجاج باید پماد ضد درد همراه داشته باشند، در صورت درد در ساق با پماد ماساژ از سمت مچ پا به سمت زانو بدهند، هر دو ساعت، 10 دقیقه پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهند و اگر با این کارها درد بهتر نشد با پزشک مشورت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاج دارای مشکلات عضلانی اسکلتی، چه کاری انجام دهند؟

حجاج دارای مشکلات عضلانی اسکلتی، چه کاری انجام دهند؟