مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 22:252023-06-14اقتصادي

شرایط آبی امسال هرمزگان شکننده تر از سال قبل است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تحت تاثیر قرار گرفتن منابع تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان از خشکسالی فصل زراعی 1402- 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان امروز ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب، با بیان اینکه کاهش 52 درصدی بارندگی هرمزگان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، منابع سطحی و زیرسطحی را تا حد زیادی را تحت تاثیر قرار داده، افزود: بر پایه آمار منابع آب ایران، در فصل آبی 1402-1401 میزان بارش هرمزگان 96.

9 میلی متر بوده است؛ این در حالی است که بارش مدت مشابه فصل آبی گذشته هرمزگان 201.

4 میلی متر بوده است.

  وی ادامه داد: بر اساس آمار منابع آب ایران، استان هرمزگان بیشترین میزان کاهش بارش در سال آبی 1402-1401 نسبت به مدت مشابه، در بین استان های کشور تجربه کرده است.

  به گفته حمزه پور، در فصل آبی جاری، اکثر شهرستان های استان با کاهش چشمگیر بارش مواجه بوده و این نشان از هشداری است که باید در تابستان پیش رو، مدیریت بهتری برای تامین و مصرف آب داشته باشیم.

  وی افزود: علیرغم وضعیت موجود، آبفا از هیچ کوششی برای تامین نیاز آبی مشترکین دریغ نمی کند، اما انتظار است برای جلوگیری از کمبود آب، مدیریت مصرف را در دستور کار قرار داده تا بدون مشکل از تابستان گذر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط آبی امسال هرمزگان شکننده تر از سال قبل است

شرایط آبی امسال هرمزگان شکننده تر از سال قبل است