مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-19اقتصادي

بانکداری خصوصی در کشور به بانکداری اختصاصی تبدیل شده است!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی نامه ای خطاب به رییس بانک مرکزی پیرامون لزوم تعیین تکلیف بانک های متخلف خصوصی توسط بانک مرکزی مطالبی را مطرح کرد.

- از آنجا که اقتصاد ایران در طول یک دهه گذشته به سبب فشار های خارجی و راهبرد های غلط دولت گذشته در داخل آسیب های بسیاری دیده، بانک مرکزی به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور می بایست در شرایطی کاملا منسجم قرار داشته باشد.

متاسفانه در سال های اخیر به علت ریل گذاری اشتباه در حکمرانی اقتصادی، بانک مرکزی انسجام لازم در اصلاح و کنترل نظام بانکی کشور را نداشته است.

آنچه که هویدا است، ریشه ی اصلی مشکلات اقتصادی کشور رشد اقتصادی پایین توام با تورم بالاست.

فارغ از آنکه از چه زاویه ای به مسئله تورم در کشور نگاه کنیم، بروز تورم در کشور ما به صورت تاریخی و مبنایی، ریشه در رشد نقدینگی بالا و بدون پشتوانه ای دارد که نظام بانکی و بانک های خصوصی نقشی اساسی در شکل گیری آن دارند و کمتر کارشناسی در عرصه اقتصاد در کشورمان این واقعیت را انکار یا رد می کند.

اگرچه در سال های اخیر تلاطمات ارزی ناشی از تحریم و نقش کسری بودجه دولت در فشار بر نظام بانکی و ایجاد تورم جدی تر شده است، اما مصادیق بزرگی از بنگاه داری، خرید دارایی های گسترده، انحراف منابع بانکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانکداری خصوصی در کشور به بانکداری اختصاصی تبدیل شده است!

بانکداری خصوصی در کشور به بانکداری اختصاصی تبدیل شده است!