مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 09:062023-06-21اقتصادي

خوشه های طلایی برنج در مازندران به بار نشست


احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت کشت برنج در شالیزارهای استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امسال کشت برنج در حدود 209هزار هکتار از شالیزار های استان پایان یافت.

وی گفت: از بیان اراضی کشت شده بیش از 183 هزار هکتار ارقام محلی و در حدود 25 هزار هکتار ارقام پرمحصول کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به خوشه دهی برنج در برخی از شالیزار های استان از جمله شهرستان های آمل و محمودآباد، تصریح کرد: بخشی از برنج  مزارع خوشه رفته که با توجه به انجام زودهنگام کشت، پیش بینی ما این است برداشت برنج در مزارع هم زودتر از سال های گذشته آغاز شود.

عباسپور با اشاره به اینکه بحث مبارزه با علف های هرز هم در سطح 165 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شد، اظهار کرد: در بحث آفت ساقه خوار برنج و همچنین بلاست نیز بحث مبارزه در دستور کار قرار گرفته که کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان توجه کنند.

وی با اعلام اینکه هفته آینده ستاد برداشت کشوری را به میزبانی استان مازندران خواهیم داشت، اظهار کرد: 6 استان در ارتباط با مقدمات تامین ماشین آلات برداشت و سطوح تفکیکی برداشت هر استان با مشارکت اتاق اصناف مهمان مازندران هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشه های طلایی برنج در مازندران به بار نشست

خوشه های طلایی برنج در مازندران به بار نشست