مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 12:402023-05-29اقتصادي

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان


به علت تداوم خشکسالی، کمبود بارش ها و کاهش آورد رودخانه ارس، کشت دوم محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری مغان و خداآفرین ممنوع است.

- ایسنا/اردبیل مدیر امور منابع آب مغان گفت: به علت تداوم خشکسالی، کمبود بارش ها و کاهش آورد رودخانه ارس، کشت دوم محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری مغان و خداآفرین ممنوع است.

اصغر احمدنژاد هشتم خرداد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در منطقه و به منظور جلوگیری از تنش آبی محصولات کشت شده، به استناد مصوبات شورای مدیریت منابع آب استان و شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان و کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی مغان هر گونه کشت دوم در منطقه مغان ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی و افزایش دما و وقوع خشکسالی و در نتیجه کاهش آب ورودی و حجم ذخیره سدهای مخزنی در حوضه آبریز رودخانه ارس، کشاورزان منطقه مغان ضمن صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب در شبکه آبیاری و زهکشی مغان و خداآفرین، از انجام کشت دوم محصولات کشاورزی پرهیز کنند.

احمدنژاد افزود: کاهش شدید بارش در سال آبی جاری و حادث شدن خشکسالی در منطقه و کاهش رواناب به خصوص کاهش حجم آب ورودی به سدها، موجب بروز خشکسالی در منطقه شده و تامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان

ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان