مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 13:002023-06-19سياسي

ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد (ع)


ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد(ع) و بهترین الگو برای عاشقان اهل بیت(ع)است.

- ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد (ع) ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس مذهبی اظهار کرد: ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد(ع) و بهترین الگو برای عاشقان اهل بیت(ع)است.

حجت الاسلام مجید آقاجانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امام جواد(ع)، به نام محمد و کنیه ابو جعفرثانی در بین شیعیان شناخته شده و با القاب دیگری مانند جواد و تقی مشهور گشته است که این القاب به خاطر تقوا، پاکدامنی، سجده های طولانی، کرم، جود و بخشش این امام بزرگوار بوده است.

وی افزود: امام محمد تقی(ع) در هشت سالگی به امامت منصوب شده و در 25سالگی به شهادت رسیده است، به همین دلیل و به خاطر جوانی و دوران کوتاه امامت ایشان، در موضوعات کمتری از ایشان سخن به میان آمده است، در حالی که در مباحث متفاوت مانند معاصر بودن با مامون و معتصم عباسی و کشمکش های پایانی حکومت بنی عباس، می توان به نقش ایشان اشاره کرد.

وی در مورد فضائل اخلاقی نهمین امام شیعیان گفت: خصوصیات اخلاقی امام جواد(ع) مانند پیامبر اکرم(ص) یک الگوی حسنه بوده و عاشقان اهل بیت(ع) می توانند ادب و احترام و نرم خوی بودن در برابر دشمنان را الگوی خود قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد (ع)

ادب و نرم خوی بودن در برابر دشمنان، ویژگی بارز امام جواد (ع)