مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-09سياسي

برای اولین بار ترانزیت ریلی ایران به اروپا متصل شد


تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه آهن تهران-تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، - بستان آباد و باسمنج واقع در مسیر خود، به ایستگاه موجود تبریز متصل می شود.

امروز با حضور رییس جمهور راه آهن بستان آباد-خاوران در آذربایجان شرقی را به عنوان بخشی از پروژه راه آهن میانه-تبریز افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ رییسی در سخنان کوتاهی در آیین افتتاح این مسیر ریلی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه ای 22 ساله به سرانجام رسید.

رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار ترانزیت ریلی ایران به اروپا متصل شد

برای اولین بار ترانزیت ریلی ایران به اروپا متصل شد