مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-09سياسي

توسعه معادن و کمبود محیط بان بلای جان طبیعت «خمیر»


جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان خمیر خواستار توقف تعرض به طبیعت و محیط زیست بندرخمیر با مدیریت در اعطای مجوزهای معادن شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرخمیر، جمعی از فعال محیط زیست این شهرستان به مناسبت سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به استان هرمزگان با اشاره به تصادف و تلف شدن یک پلنگ در هفته گذشته در شهرستان خمیر طی پیامی از مسؤولان برای نجات محیط زیست خمیر و توجه به آن استمداد طلبیده اند.

در این پیام آمده: خبر تصادف و تلف شدن این پلنگ نادر و کمیاب آنقدر سخت و دلگیر کننده بود که ما را بر آن داشت چند کلمه ای پیامی خدمت عموم و مسئولین برسانیم.

شهرستان بندرخمیر با وجود سه منطقه حفاظت شده کوه کشار، هرمود و جنگل حرا اما با سه محیط بان اداره می شود و هیچگونه پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده های این شهرستان وجود ندارد و از همه مهم تر مجوز پرشمار استخراج معدن، تخریب بیش اندازه زیستگاه ها توسط آنان، شکارهای غیر مجاز و خشکسالی های اخیر باعث شده نفس زیستی حیات وحش قطع شود و گونه های نادر از ارتفاعات پایین آمده و برای جست جو غذا هر ریسکی را به جان بخرند و اینگونه تلف شوند! روی سخن مان با مسئولین استان و شهرستان خمیر می باشد و از آنان می خواهیم دیگر هیچ گونه مجوز معدنکاری جدیدی در زیستگاهای خمیر صادر نکنید چرا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه معادن و کمبود محیط بان بلای جان طبیعت «خمیر»

توسعه معادن و کمبود محیط بان بلای جان طبیعت «خمیر»